home, once again!

Hello bloggen!

Vet att det var ett tag sedan nu. Kom hem ifrån Säfsen igår kväll, skulle egentligen ha varit där till idag men vi åkte igår istället så fick man en ledig dag hemma istället. härligt! home sweet home.

Dagen har väll inte gått åt till så mycket ändå, mest sovit ( tackar för det! ). Sen har jag övat lite inför intagningsprovet till ES - musik programmet på DLG som jag tidigare har berättat om. Har tänkt sjunga låten Think med Aretha Franklin, kommer bli svårt att försöka sjunga som henne. Men men jag får göra mitt bästa helt enkelt. Sen har jag även tänkt spela låten Boston med Augustana på piano och sjunga till. Och smart som jag är så kom jag nyss på att varför inte spela I'm yours med Jason Mraz? På gitarr då, och jag som spelar gitarr också, haha kan ju bara gå bra. Tänkte att det kanske kunde vara bra att spela lite olika instrument för att "imponera" eller något men vi får väll se om det blir en flopp istället. Det vet man aldrig förrän den dagen är där. Hej & hå och hejja på sAra asså! jag kommer avlida. hemskt. 

Förutom det så kan jag berätta lite om min "kort vecka" i Säfsen. Jag, min syster, min pappa, våra vänner Elin och Marinette åkte i Söndags uppåt i landet och hamnade i den lilla byn och skidanläggningen Säfsen. Vi packade in allt i stugan och installerade oss. Efter någon timma så var jag Stina och Elin riktigt taggade på att ta oss an den stoooora pulkabacken med alla de andra småbarnen, hah! Så det gjorde vi, till en början gick det bra men sen kom vi på att vi ville ju faktiskt ha en pulka att åka på så vi knallade upp till "Den lilla handelsboden" som den så sött hette, och ja! Den var verkligen i minsta minyatyr (eller hur det stavas) ever! Tyvärr hade dom inga pulkor att sälja till oss men damen i affären erbjöd oss att istället köpa svarta stora sopsäckar att åka på. Och det funkade faktiskt riktigt bra :) Jag och min små lekkamrater stannade faktiskt i backen och sprang upp och ner för den i säkert två timmar. puewhh!

Dagen därefter bar det iväg till backen för första gången i år! Jag och Stina satte på oss våra snowboards och Elin och pappa sina skidor. Marinette valde att istället stanna kvar i stugan och ha semester. Jaedu, alla prioriterar vi våra semestrar olika. hur som helst så for vi upp och ner för de cirka tre backarna som fanns som var "rätt färg" för alla som åkte med. hehe. Elin som var lite mindre van vid det där med skidor fånga jag på välidigt många snygga bilder! :) Och kul var det! Kvällen spenderades såklart i våran lilla stuga med eld i spisen, god mat och trevligt sällskap. Såklart försökte jag träna lite på låten Think - Aretha Franklin, till intagningsprovet men det var inte alls så populärt att jag stod och sjöng högt och vilt i den lilla stugan,..

Tisdagmorgon och alla hade vi ont i våra kroppar efter Måndagens åkning i backen. Vi var kanske lite mindre vältränade än vad vi hade hoppats. hah! Men det var bara till att ge sig ut i backen once again! Den här dagen upptäckte jag att det var väldigt roligt att hoppa i gupp och alla dessa kullar som byggs upp i backen, det finns säkert något namn för dem men jag har inte riktigt haft intresset att kolla upp vad de heter,.. Hur som helst så började jag med att åka på de guppen som fanns i backarna. Och efter ett tag så kom jag på att jag ville köra i skogen så det gjorde jag! hah, helt själv kastade jag mig ut på nya äventyr i  Säfsens alla skogar, haha skoja. Men typ ;) Och roligt var det! Så jätte roligt att jag åkte i alla dessa hopp och grejs nästan hela dagen! Måste erkänna att jag faktiskt åkte skidor vid dessa tillfällen. Fick flörta mig till skidorna i stället för snowboarden i  ett par timmar. Tror dock att de anställda på skiduthyrningen faktiskt blev lite glada när de fick något att göra om dagarna. Det var inte så mycket folk i varken backarna, byn eller någonstans överhuvudtaget, och det var gött! Vi var kanske som mest 10 pers i samma backe samtidigt. Det kallar jag lyx! Och ja, vi åkte fler backar denna dagen. På kvällen åt vi Filurius pizza, men det vet inte ni vad det är, na-na na-na na na!  hahah.
Just det, det var även kvällsåkning denna dag, och herregud det var rena ödet av folk då med, fast ännu färre. Det var också roligt. Och om den här dumma bloggen hade kunnat visa upp videofilmer så hade jag bjudit på några riktigt sköna från backen! Värda att se kan jag lova er ;) Kommer nog på facebook skulle jag tro, snart.

Onsdag. Ännu mera ont i våra kroppar, äh skit samma. Ut i backen även idag. Elin och Marinette åkte hem på morgonen mot lilla Lidköping igen (som faktiskt känns riktigt stort i jämförelse med Säfsen) för att jobba och allt det där. Så idag var det bara jag, Stina och pappa som åkte. Hittade flera nya roliga backar att åka i. Och vi såg även Filurius som älgen som symboliserar Säfsens skidanläggning heter, åka i ankareliften med en massa småbarn. Snacka om att vi fick rena brytet i stolsliften när vi fick se den synen! Filmade och tog kort i backen även idag, vissa blev faktiskt riktigt snygga! Får se om jag lyckas lägga ut några här så att ni kan få se på mina vackra verk. Dagens vistelse i backen blev inte så lång. Vi var trötta och jag kände att jag var tvungen att åka till stugan och plugga. Oh hej och hå nu lät det som att jag har gjort det under hela semestern och att det har varit jätte tråkigt. Tvärtom! Jag har inte pluggat ett skit, eller jo, lite faktiskt. Men ah inte så mycket som jag hade behövt, suck. Men har man semester så har man! Var väldigt lättad över att inte behöva göra mitt intagningsprov till musiken på DLG i dag som jag skulle ha gjort om jag hade varit hemma. Smsade med mina kära vänner hemma som precis hade gjort det och det kändes skönt över att inte ha varit där just då i alla fall. När klockan väl slog 10.40 som var den tid då jag skulle ha spela upp inför en jury, så var det riktigt skönt att sitta uppe i stolsliften och kunna dra ett djupt andetag och andas frisk luft istället. Nog pratat om det. Efter ett par timmar så åkte vi iallafall tillbaka till stugan och vi bestämde oss sedan för att packa ihop allting och dra oss hemåt vi med. Så det gjorde vi och efter några timmar så var vi åter hemma i Lidköping igen! Riktigt skönt att vara hemma igen, faktiskt.

Imorgon Fredag så ska jag gå till skolan som vanligt, dansa jazz och sen på kvällen så ska jag och Stina träffa Bell. Ska bli jätte roligt, har inte träffat henne på länge. Och förutom det så vet jag inte vart helgen bär av än. men något trevligt förutom att jag måste plugga blir det väll.

Hoppas inte att jag har tröttat ut er med min alldeles för långa text här. Förlåt. Ha en bra kväll & Godnatt för nu ska sAra sova!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0