Vingklippt ängel

halloj.

puwhh,.. har precis varit och tränat. Det börjar bli jobbigt att hela tiden bli överraskad av hur många sätt man kan peka ut just en person bland cirka trettio pers. It feels great, suck. En tavla och tusen pilar. hmm. 

Förutom det så sitter jag på mammas jobb just nu. Sur för att jag vill åka hem. Sur för att vi har spanskaprov imorgon och jag påminner, det är inte vilket spanskaprov som helst, det är Germans,.. - yes,! så bäst asså,.. hrflm,..

Ne nu ska jag inte sitta här och tråka ut er med en text åt thunders. Kan istället berätta att skiddagen med skolan i Ulricehamn var mycket skoj. Riktigt kul att få åka bräda, dock dåliga backar åsså vare min lilla flört i liften också, haha nej förresten, inte min flört, inte mitt fel. hahahah. Tar det som en komplimang.

Snowboard åkningen resulterade dock med massor av träningsvärk, mest i ryggen och nacken, icke skönt alls. Sedan gick det över till huvudet istället så min helg bestod för det mesta av huvudvärk.
 
På tal om helgen så kan jag börja med att berätta att jag dansade jazz i fredags som vanligt. Sedan blev det fram till den lilla staden med Matilda och köpa present till min gode vän Julia som hade tjejkväll på fredagskvällen. Bönnera kom och det var en rolig kväll med massor av karaoke och trumdunk mm. Masade mig upp på lördags morgonen där efter för att följa med mamma och Christer till Svalnäs och åka skridskor, ingen sovmorgon här inte. Det var skoj förutom all huvudvärk, ( fortfarande ifrån skidresan, yes.) hrlmf,..dagen avslutades med melodifestivalen. På söndagen for jag, syster och pappa hem till mina kusiner på kalas. Det var också riktigt trevligt. Gud vilken trevlig helg det måste låta som om jag har haft ;b höhö.

Så här i böckernas reor så tänkte jag passa på att tipsa om en riktigt bra bok, nämligen boken Vingklippt ängel skriven av Berny Pålsson. En riktigt läsvärd bok som får en att tänka till. En självbiografi av en tonårstjej som varit allra längst bort och sedan blivit räddad, gång på gång. Annorlunda och gripande. Mer säger jag inte. Kan knappt sluta läsa när jag väl har börjat (; Läs den,! 

Nu måste jag kila så att jag hinner ladda upp det här inlägget innan det bär av hemåt. Och om Emelie läser så vill jag säga hej till henne, hahah. Där var jag lite fyndig igen.

må bäst.
ciao,!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0